במכרז על עשרות בתים בעפולה זכו ערבים, התושבים יוצאים למאבק

ישראל פריי 4 Comment on במכרז על עשרות בתים בעפולה זכו ערבים, התושבים יוצאים למאבק
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במכרז של מנהל מקרקעי ישראל על 48 חלקות לבניית בתים בעפולה עילית, זכו ערבים. תושבי העיר חוששים ויוצאים למאבק. הערב, מתארגנת הפגנה מול בניין העירייה.

איתי כהן, תושב עפולה וממובילי המאבק, אמר לתקשורת כי "לפי מה שאנחנו מבינים מדובר על ערבים מהכפרים באזור". למרות שמדובר בהליכים של המינהל, כהן בוחר להפנות אצבע מאשימה דווקא לעיריית עפולה. "אין דבר כזה 'זה לא בידיים שלנו'. אתה בתור ראש עיר יכול להפעיל את הלחץ שלך, לשים את המשקל שלך פה ולעמוד מול המנהל. לא נעשה שום דבר", הוא אומר.

מארגני ההפגה הסבירו: "הדבר מקומם אותנו, תושבי עפולה, כי לא מדובר במשפחה בודדת שזכתה במכרז אלא ב 48 מגרשים שיצרו כפר ערבי בתוך עפולה כפר שישנה ללא הכר את צביון העיר זאת בלי שמשהוא טרח לשאול לדעתנו".

"בעצם יוצרים בעפולה עיר מעורבת ללא דיון ללא שיתוף התושבים ותוך רמיסה של מנהל תקין, בתיאום מחירים וחוסר פרסום הולם".

המארגנים נחרצים: "אנו תושבי עפולה לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו בעיר בצורה כל כך בוטה ללא דיון מקדים איתנו התושבים. אנו דורשים לפסול את כל ההצעות בהם היה תיאום מחירים או לחלופין לבטל את המכרז כולו".

עפולה



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אהרון ברק בפס"ד בג"ץ כבר תמך(?) בהפרדה פיסית למניעת התבוללות.
    |
    נשיא בימ"ע אהרון ברק בבג"ץ 6698/95 [קעדאן / קציר] בסעיף 30 :" רבתה הכתיבה בנושא זה, תוך שהודגש, כי לעתים עשוי טיפול נפרד להוות טיפול שוויוני או, למצער, שההפרדה מוצדקת על אף הפגיעה בשוויון. בעיקר כך, בין השאר, במקום שהרצון לטיפול נפרד אבל שווה בא מקרב קבוצות מיעוט המבקשות לשמור על תרבותן ואורח חייהן, והחפצות למנוע "התבוללות כפויה" …[וממשיך השופט ברק וכותב]..אכן, מוכן אני להניח – בלי לפסוק בדבר – כי קיימים מצבים בהם טיפול נפרד אבל שווה הוא טיפול חוקי." אכן, בג"ץ טרם הורה לבטל את ההפרדה לפי מין במלתחות הברכות, ובכל זאת החשש ש"נפרד אינו שוה" לא מטריד אף אחת.
    |
    ועדות קבלה לישובים נהוגות במדינות נאורות, כגון בשוודיה ובבריטניה (-אופיר ליבשטיין במאמרו ב"הארץ" 01.12.10 ), שם הם לא יהודים, להם מותר, אבל ליהודים אסור לקיים ועדות קבלה- כך טוענים "הלוחמים בגזענות"…
    |
    לדעתי, זכותם של בני התרבות הציונית לחיים בקהילות נפרדות נובעת מזכותם, כנ"ל, להגנה מפני התבוללות: הם אינם רוצים שחנוך ילדיהם יושפע מחברים שטופי תעמולת תחנות טלוויזיה מוסלמיות שחביבות כמעט על כל הצבור הערבי בישראל. מדובר בתעמולה ארסית אנטישמית-ג'יהאדיסטית. נסיון העבר מלמד שיהודים שהיו חשופים לתכנים של תעמולת הסתה אנטישמית הושפעו להאמין בהם, כפי שכתב אחד-העם.
    |
    הציונים גם אינם מוכנים להשלמה פסיבית עם התקפנות הג'יהאדיסטית, לכן הם בוחרים לחיות בקהלה שיש בה קונצנזוס על הנכונות להקריב חיים במלחמה למען עצמאות משליטה ג'יהאדיסטית, וכדי לשמור על קונסנזוס קהלתי זה הם אינם רוצים לשתף מוסלמים בקהלתם. לפיכך, אין טעם לתבוע ממועמדים לקבלה בקהלה של ציונים שיביעו הזדהות עם ציונות/יהדות/דמוקרטיה אלא לתבוע מהם שיביעו נכונות לחנך את בניהם להקריב חיים במלחמה נגד הכחות הג'יהאדיסטיים (באופן שהמדינה מאפשרת). הן הנכונות להלחם על חופש משלטון מוסלמי, והן ממושה, הם בטויים של תרבות יחודית הראויה לשמור ולהגנה מפני התבוללות (לפחות באותה מדה שהחק מגן על התרבות של אותם אזרחים אשר בלבם תומכים בג'יהאד ומנחילים אותו לצאצאיהם).
    |
    הזכות לחיים בקהילות ציוניות לשם שמור התרבות הציונית האנטי-ג'יהאדיסטית היא זכות שמקבלת משנה תוקף עקב העובדה ששרידותה של תרבות זאת אינה מובטחת. הציונים מהוים מעוט זעיר בתוך מאות מיליונים של אדוקי ג'יהאד ששואפים לחסל את הציונות. התרבות העברית מצויה תחת איום של הכחדה עוקב להחלשותה, הן בגלל תחזיות דמוגרפיות שצופות לאוכלוסייה בתוך(!) הקו הירוק רוב ערבי בעוד כמה עשרות שנים והן בגלל הנטיה האנושית (לא בהכרח הכרתית) לברוח מהאיום שמרחף על הקבוצה בדרך של פרישה ממנה אל מקום מבטחים.
    |
    אהרן ברק, בדבריו דלעיל, הכיר באפשרות לטפול נפרד (ושוויוני) אף כשהקבוצה שמנסה להמנע מהתבוללות היא קבוצת רוב שקיומה מובטח, ולא זו בלבד אלא שהסמיך את דעתו הנ"ל על פסיקת השופט שמגר (בבג"ץ 114/78 בענין בורקאן, ס' 6) שלשונו שם התיחסה דוקא לפגיעה בפרט (להבדיל מפגיעה בקבוצה), בהיותו קרבן ההתבוללות הכפויה. לפיכך, סביר שברק ושמגר שותפים לדעה שחיים רצופי סטרס ואימה של הורים מפני אפשרות שילדיהם יושפעו בעודם באבם עד להשחתת ערכיהם התרבותיים היחודיים וכל ההשקעה ההורית-תרבותית תרד לטמיון, חיים כאלה אינם עולים בקנה אחד עם חובתו של השלטון לשמור את זכויות היסוד של כל פרט לרבות זכויותיו לחיים ללא חרדה יתרה ולבחירת אופי החנוך של ילדיו. הוא הדין בחו"ל: הכרתי זוג ישראלי שאמץ תינוק במזרח אירופה. כמקובל, ההליך הצריך את אשורו של בית המשפט. השופט, מתוך התחשבות ברצונה המשוער של האם הביולוגית, התנה את אשור האמוץ בהתחיבות של המאמצים שינחילו לבנם המאומץ את הערכים התרבותיים של מולדתו.

  2. 3

    קצת עובדות !
    משפ' קעדאן בנתה את ביתה כבר באוגוסט 2007, ע"פ פסיקת בג"ץ, בהרכב של שלשה שופטים, (א.מצא, ד.בייניש, ס.ג'ובראן).
    בג"ץ 8060/03 עאדל קעדאן נ. מינהל מקרקעי ישראל
    החלטה בתיק בג"ץ 8060/03 בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
    בג"ץ 8060/03
    בפני:
    כבוד המשנה לנשיא א' מצא
    כבוד השופטת ד' ביניש
    כבוד השופט ס' ג'ובראן
    העותרים:
    1. עאדל קעדאן
    2. אימאן קעדאן
    נ ג ד
    המשיבים:
    1. מינהל מקרקעי ישראל
    2. הסוכנות היהודית לארץ ישראל
    3. קציר, אגודה שיתופית להתיישבות קהילתית
    בשומרון בע"מ
    4. המועצה המקומית קציר-חריש
    עתירה למתן צו על-תנאי וצו ביניים
    תאריך הישיבה:
    ט"ז באלול תשס"ד
    (2.9.04)
    בשם העותרים:
    עו"ד ד' יקיר
    בשם המשיב 1:
    עו"ד א' מנדל
    בשם משיבה 2:
    עו"ד מ' גדרון
    בשם המשיבה 3:
    עו"ד א' תוסיה-כהן
    בשם המשיבה 4:
    עו"ד א' פורת
    החלטה
    באת-כוח המשיב 1 הבהירה כי בידי העותרים לממש את זכותם, בהתאם להחלטה להקצות להם מגרש לבנייה, ואין בידי המשיבה 3 לעכב בעדם מלעשות כן. לנוכח הצהרה זו, ולבקשת בא-כוח העותרים, נותיר את העתירה תלויה ועומדת עד לחתימת העותרים על חוזה ההקצאה. משייחתם החוזה יגישו העותרים בקשה למחיקת עתירתם.
    ניתנה היום, ט"ז באלול תשס"ד (2.9.04).
    המשנה לנשיא ש ו פ ט ת ש ו פ ט
    ______________________

    כך שאין כל סיכוי להתנגד לתוצאות המכרז.
    לא חסרים ציטוטים, על מניעת אפליה שנכתבו בפס"ד זה.

    תושבי עפולה יכלו אולי להצביע למפלגת "י ח ד " אלי ישי וברוך מרזל למי ששכח, או לחילופין להעביר את בחירת השופטים לבחירות כלליות.

    בשולי הדברים, איך הסיפור הזה ישפיע על מחירי הדירות בעפולה ?

  3. 2

    מה יהיה עם כל חסידי וויז'ניץ שקנו דירות בעפולה

  4. 1

    דודי, דיו לבא מן הדין שנפסק בקעדאן להיות כנידון.
    לפחות מכאן ולהבא צריך לפעול מראש לפי השיטה שהביא אהרון ברק שהבאתי בראש תגובתי הקודמת (מס' 1) .
    עתירתו של קעדאן אמנם התקבלה, אך כך זה הוסבר בתקציר פסה"ד:
    הנ' ברק מוכן להניח, בלי לפסוק בדבר, כי קיימים מצבים בהם טיפול נפרד אבל שווה הוא טיפול חוקי,
    אך אין הדבר כך בענייננו וזאת מ2- סיבות:
    1) בפועל אין מדינת ישראל מקצה מקרקעין אלא לישובים קהילתיים יהודיים…………
    2) אין כל מאפיינים המייחדים את היהודים המבקשים לבנות ביתם ביישוב קהילתי באמצעות האגודה השיתופית קציר, המצדיקים הקצאת קרקע המדינה להתיישבות יהודית בלבד